Vitaminegebrek? Meestal niet!

Publicatie datum:

Bloedonderzoek is bijna nooit nodig.

Van vitaminegebrek wordt u vrijwel nooit moe. Als u gezond eet en dagelijks buiten komt, maakt uw lichaam voldoende vitamine D. En de meeste mensen hebben een grote voorraad vitamine B12 in hun lichaam.

Daarom is bloedonderzoek meestal niet nodig. Alleen voor sommige mensen is het goed om elke dag vitamine D of vitamine B12 te slikken.

Meer informatie over vitamine D en vitamine B12 leest u op thuisarts.nl en voedingscentrum.nl.